iens-64-higheetnu-64-hightripadvisor-64-highTwitterfacebook-logogoogle+

.

.

Klik hier!

WAT GEBEURT ER IN ZO’N WEEK…bezorgen met auto

Nog geen week geleden begon onze wereld te veranderen Het regende annuleringen voor feesten en diners, maar ons restaurant was nog open voor enkele gasten en nog draaiende. We namen alle maatregelen gesteld door het RIVM in acht en het leven ging enigszins door. En toch, dachten wij: “Stel dat we dicht moeten?” Wat gaan we dan doen, wat kunnen we, hoe gaan we contact houden met onze gasten, hoe gaan we onze eigen boterham verdienen? Het idee kwam van onze zoon Dolf. “Als onze gasten niet meer naar ons kunnen komen dan gaan wij naar onze gast.” Dat was een goed plan. Hij had ook gelijk de slogan paraat: “Kunt u niet naar de Witte Brug, dan leggen wij een brug naar u!”. Wij verzorgen regelmatig een catering op locatie, maar al la carte een diner bezorgen, daar komt iets anders bij kijken. We zijn direct gestart met nadenken hoe we dit konden gaan aanpakken samen met onze koks. Gelukkig kon Suzanne van “Zomer op Zaterdag” ons snel aan een facebook plaatje helpen met in één opslag duidelijk wat we gaan doen. De reacties zondagmiddag op social media waren hartverwarmend, wat een lieve enthousiaste berichten!

Afgelopen donderdag voelde alsof we nieuwe zaak waren begonnen, spanning die er in ons lijf zit, die we de afgelopen eenentwintig jaar niet meer zo hevig gevoeld hebben. Afgelopen dagen zelfs wakker gelegen in bed met nieuwe ideeën en “hoe kunnen we dit aanpakken?” En “O ja, als we dit nu eens zo gaan doen”. Gelukkig konden we donderdag rustig beginnen, ervaren wat er in de praktijk bij komt kijken. Rob kon zelf rond rijden om de bestellingen te bezorgen. Vrijdag was vele malen drukker en konden we twee bezorgers laten rijden om alles op de juiste plaats te krijgen. Hierdoor was het in de keuken ook een flinke uitdaging voor Rik en Daan om alles goed voor te bereiden en met de vertrouwde kwaliteit de deur uit te laten gaan.

Zaterdagochtend kregen wij niet eens de kans om de krant te lezen, de telefoon bleef overgaan. Gedurende de rest van de dag stroomde de bestellingen binnen en was op bepaalde momenten het overzicht even weg. Gelukkig hadden we voordat onze 3 bezorgers gingen rijden alles op de rit en konden we wederom onze gasten het Witte Brug “Thuis uit eten” laten ervaren. Evelien, Dolf en Michelle hebben de bestellingen keurig bezorgd, alle adressen gevonden en ontzettend leuke reacties ontvangen.

Blijf sterk, blijf positief, wees lief voor elkaar en laten we elkaar door deze verwarrende en bizarre tijd helpen.